zaterdag 12 oktober 2013

Health | Makkelijker smoothies maken

















's Ochtends heb ik honger. Niet het 'Oh, ik zou nu best wel wat lusten', maar meer het 'Ik moet NU wat eten of ik ga op iemand spugen.'

Maar goed, ik wil dan ook wel de dag beginnen met iets gezonds. Ik heb gemerkt dat als ik 's ochtends lekker gezond begin, ik de hele dag gezondere keuzes maak.*

*Met uitsluiting van cheesecake. Cheesecake mag altijd.

Maar wat is dan het perfecte, gezonde ontbijt? Smoothie, need I say more! Vol groente, fruit, superfoods en eigenlijk alles wat je maar in je blender wilt gooien. Toch komt het maar zelden voor dat ik ontbijt met een smoothie en dat heeft belangrijke redenen: het duurt zo lang, het is zoveel gedoe en God, die afwas aan het einde....Sneller en makkelijker smoothies maken, dat is wat we willen! Hier komen de drie gouden tips voor een vlugge, easy smoothie:
1) Gebruik diepvries fruit.
Je verliest geen tijd met snijden, het is bij veel fruitsoorten goedkoper en je smoothie is meteen heerlijk ijskoud. Aangezien 'vers' fruit in de winkel tegenwoordig niet eens zo vers meer is (soms is het al maanden oud!), hoeft diepvries fruit qua gezondheid ook helemaal niet onder te doen voor vers fruit. 

2) Maak een kant-en-klare smoothie mix.
Chia-zaden? Yummie. Lijnzaad of goij bessen? Yes please! In mijn smoothies gaan toch altijd wel een vaste variatie aan zaden, noten en andere superfoods. In plaats van de hele tijd schepjes te halen uit apparte potjes, kun je al jouw vaste smoothie toppings mixen en in één pot bewaren. Zo hoef je telkens maar een paar lepels uit één pot te halen. Handig!

3) Persoonlijke blender.
Last but not least; schaf een 'persoonlijke' blender aan. Deze blender is precies groot genoeg voor één persoon en makkelijk om te bouwen tot een drinkfles. Zodra je smoothie klaar is haal je de blender van zijn mes af en plaats je de drinktuit-deksel op de blender. Voila, je kan meteen de deur uit! De juiste portie, minder afwas en minder gedoe! Ik ben zelf erg tevreden over mijn persoonlijke blender; hij werkt perfect en is super krachtig (NB: aangezien mijn grote blender de val van de Berlijnse muur nog heeft meegemaakt, kan dat ook liggen aan mijn vergelijkingsmateriaal.) 

Zo. Dat is dat. Geen smoesjes meer om je ontbijt over te slaan of om niet gezond te ontbijten. Smoothies maken kan ook zeker makkelijk(er)!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten