donderdag 17 oktober 2013

Health | Pompoencake met kokos

"Pompoen. Pompoen. Pompoéééén."

Ja, ik zit nog steeds in mijn herfstige periode. En deze week kon ik aan niet veel anders meer denken: pompoen. Ik had er opeens zóveel trek in. En ja, ik weet dat veel mensen pompoen niet lekker vinden; te papperig, te zoet en raar van structuur. Maar oh, wat houd ik van de pompoen. De pompoen is mijn vriend.


Na een paar heerlijke dagen vol pompoen, had ik op zondag een flinke bak pompoenpuree over. Weggooien was geen optie, en dus ging ik op zoek naar een lekker (zoet) gerecht voor mijn kliekjes. Dit recept komt van de blog Roos Goes Green. Ik voegde zelf een scheutje kokosmelk en vijf eetlepels kokosrasp toe aan het beslag. Niet alleen extra gezond, maar ook extra lekker! Daarbij gooide ik nog wat gehakte noten en extra donkere chocolade bij het beslag. Na een halfuurtje in de oven was de cake absoluut perfect; smeuig, vol van smaak en -op de drie eetlepels ahorn-siroop na- ook nog heel gezond!

Eet smakelijk! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten