maandag 27 januari 2014

Health | Superfood sushi van rode linzen


Ik wil niet opscheppen, maar ik heb echt heel veel talenten. Ik kan heel goed het leren voor tentamens uitstellen, scheve koprollen maken en mijn studiefinanciering in twee dagen uitgeven. Mijn grootste talent? Negeren dat ik vol zit en gewoon door eten. Joh, dat komt zo goed van pas bij een all-you-can-eat sushi-tent! Dat ze hier in Amsterdam nog niet allemaal failliet zijn is echt een wonder. 

Sushi is absoluut niet een heel ongezond gerecht, alleen die witte rijst verpest het een beetje. Gelukkig kan de witte rijst bijna onopgemerkt vervangen worden: gebruik gewoon rode linzen. Ik zag de vervanging met rode linzen voor het eerst in het Happinez Food tijdschrift en vond het zo briljant! Als je helemaal healthy-hipster wilt zijn voeg je ook nog een paar theelepeltjes hennepzaad toe aan de afgekoelde linzen. Neem gedroogd norivel, linzen, je favoriete vulling (ik nam komkommer en avocado, maar als je wel geld op je rekening hebt staan is rauwe vis natuurlijk het aller-aller-lekkerst) en rollen maar!* Eet smakelijk!

*Sushi rollen is helaas niet mijn talent. HOE KRIJGEN MENSEN ZE ROND? Maar echt. Mijne zijn meer een soort mislukte vierkanten. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten