woensdag 19 februari 2014

Health | Eetdagboekje met heel veel hummus

Ik vind het super leuk om eetdagboekjes te lezen, daarom hield ik er drie dagen ook eentje bij. 

Zondag








9:00 Ik begin iedere ochtend met een glas lauw water met citroensap. Om de twee dagen neem ik ook een glas water met een theelepel tarwegraspoeder. Dat is zo lekker als het klinkt: helemaal niet dus.
9:30 Tijd voor ontbijt! Vandaag eet ik warme havermout van hazelnootmelk, versiert met kokosrasp, granaatappelpitjes, bosbessen, walnoten en chiazaadjes. Ik drink een glas water.



12:00 Ik lunch met twee volkoren speltboterhammen. De linker is belegt met een halve avocado, truffelolie, cherrytomaatjes en een snufje keltisch zeezout. Rechts is hummus met rucola en olijfolie. Ik drink twee glazen water.



14:30 Ik eet een heel bakje tomaatjes (i luv tomaatjes) en drie koppen groene thee. 



16:00 Het 'vier-uurtje' bestaat uit rauwkost (wortel en paprika) met hummusdip. Ik drink ook twee koppen groene thee.
18:00 Avondeten: een grote portie broccoli, aardappelfrietjes uit de oven met een flinke klodder veganaise en biologische kipfilet. Ik drink weer water.
20:30 Ik drink een paar glazen water en neem een stukje (twee blokjes) donkere chocolade. 

Maandag
8:00 Ik begin de dag met citroenwater en een tarwegrasshotje. Daarna neem ik meteen havermoutpap van hazelnootmelk met twee eetlepels pindakaas, kokosrasp, een halve banaan, wat geschaafde donkere chocolade, chiazaadjes, hennepzaadjes en walnoten. Heel erg lekker, maar oh-zo machtig. 



12:00 Mjammie: ik vul een zoete aardappel met een halve avocado, witte kaas, granaatappelpitjes, olijfolie en munt. Ik drink drie glazen water. 


16:00 Twee quinoa-rijstwafels. Links met jonge kaas en pesto, rechts met bieten-hummus. 
19:00 Ik eet bij mijn zus, die gelukkig ook erg bezig is met gezond eten. We eten bloemkoolpuree met geroosterde wortels en biologische runderworstjes (ik neem er 1). Ik drink een paar glazen water, een daarvan met een raar vitamine-C-poeder waar mijn zus bij zweert (en die echt niet te drinken is.) 
22:00 Als ik thuiskom van de sportschool eet ik nog drie speltboterhammen met pindakaas en rauwe cacao nibs. Als ik in de koelkast ook nog een half pakje gerookte zalm zie liggen, is ook die binnen een paar minuten in mijn mond verdwenen. Oh ja, ik eet nog een heel bakje cherrytomaatjes. Het mogen duidelijk zijn: I luv midnight snacking (en dan vooral na het sporten. Zucht. Gelukkig heb ik alleen maar redelijk gezonde dingen in huis, dat beperkt de schade bij dit soort vreetaanvalletjes.) 

Dinsdag

7:30 Ik ontbijt hetzelfde als zondag: de havermoutpap met granaatappel en bosbessen. Uiteraard ook weer een glas citroenwater.



13:00 Ik heb een drukke dag vol afspraken dus neem ik mijn lunch en tussendoortjes mee to go. Mijn lunch bestaat uit gebakken champignons met rauwkost en hummusdip. Tussendoor diverse noten met rozijnen en een flesje water. 
18:00 Ik eet een linzen-spinazie salade met wat verbrokkelde witte kaas. Daarbij eet ik zelfgemaakte falafel burgers en ik drink uiteraard weer water. 
20:00 Een bakje geitenyoghurt met goijbessen, gemalen lijnzaad en appelchips. Daarbij twee koppen groene thee. 
20:30 Ik heb alweer honger (heb ik een ziekte?) dus toch maar een blokje donkere chocolade. 

Het is echt heel grappig om te zien wat ik op een dag eet: ik ben natuurlijk wel bewust met voeding bezig, maar uiteindelijk eet ik gewoon waar ik zin in heb, zonder echt na te denken of ik te veel/weinig van iets eet. Uiteindelijk zien deze drie dagen er best redelijk gevarieerd uit. Op de hummus na dan. Maar hummus mag altijd. Toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten