maandag 10 februari 2014

Health | Rauwe cranberry-granaatappel koekjes

Foto: Spabettie
"14 februari, dan kan jij wel werken toch?"

Aldus mijn baas, die er voor het gemak maar even vanuit ging dat ik natuurlijk nooit een afspraak zou kunnen hebben op Valentijnsdag. Awesome. 

Ik vroeg me meteen af wat me verraadde. De kattenharen op mijn werkuniform? Het feit dat ik in mijn pauzes in de kantine altijd half de liefde bedrijf met stukjes paprika? Of dat ik weleens heb laten vallen serieus in staat te zijn een 'Grow a boyfriend'-pakket te kopen?
Ik schudde in eerste instantie gewoon mijn hoofd, maar stiekem wilde ik tegen mijn baas gillen: "Nou, ik heb toevallig wel plannen. Wilde en romantische plannen. Met TWEE mannen." Technisch gezien zou dat niet gelogen zijn, want ik heb ook plannen met twee mannen. Dat ze Ben&Jerry heten, laten we even buiten beschouwing.

Maar eventjes genoeg over mijn wilde, vrijgezellen bestaan. KOEKJES. Kijk ze nou. Zo mooi, zo schattig, zo lief. Perfect voor Valentijnsdag. Je KAN ze delen met een vriendje of date, je kan ze ook allemaal zelf opeten terwijl je een romantische komedie kijkt in je pyjama. Zeg nou eerlijk: welke optie klinkt beter? (hint: ga altijd voor de optie met het meeste eten)

Nee mensen, serieus: IK WIL DIT
Het recept kan je vinden op Spabettie. Maar omdat ik de slechtste nog niet ben, is hier alvast de vertaalde ingrediĆ«nten lijst. Happy V-day everyone!

Ingredienten (voor ongeveer 10 koekjes)
280 gram cashewnoten
2 theelepels kokosolie
2 theelepels sesamzaad*

170 gram gedroogde cranberry
45 gram granaatappel pitjes
25 gram tempeh**
1 theelepel agave***
schil en sap van 1 limoen 

* Ik had geen sesamzaad in huis en verving dit voor kokosrasp. Het geheel is dan natuurlijk niet helemaal meer rauw.
** Dit vond ik heel raar in het begin, maar je proeft het echt niet! 
*** Liet ik achterwege omdat ik het al zoet genoeg vond. 

Bereiding (15 minuten + uur wachttijd)
De bereiding is te vinden op de blog Spabettie

Mijn koekjes hadden niet zoveel weg van het origineel helaas (zucht) Maar ze waren wel heel lekker!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten