vrijdag 16 mei 2014

Recept | Veganistisch bananenbrood van de Groene Meisjes

Bananenbrood is hip. Iedere zelf-respecterende health-blogger moet toch minstens één eigen recept voor bananenbrood op de blog plaatsen. Het is bijna een regel geworden.


Hmm..smeuig!
Natuurlijk wil ik ook een voldoende halen voor mijn bloggers-examen. Alleen, bananenbrood trok mij nooit zo aan. Geen cake, geen brood, niet heel zoet maar zeker ook niet hartig: wat is het nou eigenlijk? 

Maar toen zag ik dit recept voor bananenbrood met blauwe bessen op één van mijn favoriete blogs, die van de Groene Meisjes. De foto's zagen er zo lekker uit dat ik best in staat was mijn computerscherm te likken. Ik besloot meteen het brood te maken: het was zo lekker! Hoe heb ik achttien jaar kunnen leven zonder bananenbrood?


Ik voegde wat stukjes walnoot en bananenchips toe voor extra crunch. Heerlijk ontbijt! 



















Mijn blog is nu in ieder geval niet meer bananenbrood-loos. Zelf heb ik nog geen recept bedacht, maar ik betwijfel of dit recept ooit te verbeteren is. Dus tot die tijd, voor alle bananenbrood-haters out there: geef dit recept eens een kansje!

ps: Ik heb in één dag het hele brood opgegeten, op twee plakjes na (want anders wordt het zo confronterend, als het hele ding opeens weg is). Bananenbrood is nu zó mijn vervanging voor ontbijt. En lunch. En avondeten. En sociaal contact. 

pss: Ik kwam laatst de Groene Meisjes tegen in de stad. Compleet star-struck! Uiteindelijk hebben we eventjes gepraat maar ik wist natuurlijk niks leuk/grappigs/normaals te zeggen. Misschien moet ik toch wat meer tijd steken in het leren van sociale vaardigheden en wat minder tijd steken in het leegeten van de koelkast. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten