donderdag 23 januari 2014

Health | Gezonde chocolademelk (met een superfood!)



Wist je dat er 35 gram suiker zit in een blikje coca-cola? Holy. Hell. Ter vergelijking: in een simpele cupcake zit 10 gram suiker. Maar ook veel yoghurtdrankjes en fruitsappen zitten propje vol suiker. 

Ik heb nooit de charme van frisdranken gesnapt, maar ik wil ook niet gaan preken dat iedereen alleen maar water moet drinken. Liever laat ik alternatieven zien: wat dacht je van fruitig water of gezonde ice-tea?

In een glas chocolademelk zitten 7 klontjes suiker. Dat is natuurlijk hartstikke onnodig. Chocolademelk kan je zelf een stuk gezonder maken; bijna net zo makkelijk en zeker net zo lekker.  Ik maakte al eerder deze gezonde chocoladerepen met het superfood rauwe cacao en was meteen om. Dus waarom niet ook dit wondermiddeltje gebruiken om chocolademelk mee te maken?

Ik weet niet echt of je dit een recept kunt noemen, want het is echt heel makkelijk. Maar hier komt ie:


Recept (voor 1 persoon)
250ml plantaardige melk (ik gebruik amandelmelk)
1 theelepel honing 
1 theelepel rauwe cacaopoeder (o.a. te koop in de natuurwinkel)


Klein zeefje

Bereiding (2 minuten)
1. Meng alle ingredienten met elkaar in een glas door goed te roeren.
2. Zeef de chocolademelk met een klein zeefjes zodat alles goed mengt. Drink smakelijk! 

Variatietips
- Lekker met wat geschaafde donkere chocolade 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten